سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهرام رادان و موزیک ویدیو ضد دین او ، آقای رادان به کجا می روی!!

به تازگی موزیک ویدیویی از بهرام رادان در وبسایت رسمی این بازیگر معروف سینما قرار گرفت که با تاسف بسیار ، دارای مضامین ضد دینی بسیاری می باشد . این کلیپ 5 بهمن روی سایتش قرار گرفته است . در این موزیک ویدیو، با زبان موزیک ، نوعی تفکرات الحادی به خورد بینندگانش می دهد و به طور کاملاً آشکارا ، دین را باعث نابودی مردم دانسته است که این دین به گونه ای تصویر شده است که جز محدودیت و شکنجه چیزی عاید افراد نمی کند ! در این ویدیو کلیپ ، بهرام رادان علاوه بر توهین به دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه به ادیان ابراهیمی دیگر نیز مانند مسیحیت توهین کرده است . در این موزیک ویدیو به حضرت مسیح (علیه السلام) و حضرت ابراهیم (علیه السلام) نیز توهین آشکار شده است و علاوه بر آن تفکرات شیطان پرستی نیز در آن وجود دارد ، در این مقاله به بررسی این ویدیو کلیپ ضد دین که توسط بهرام رادان ساخته شده است ، می پردازیم .

بهرام رادان و پرداخت هزینه ای گزاف برای معروفیت در عرصه خوانندگی
بهرام رادان که به طور قطع یکی از معروف ترین و توانمندترین بازیگران ایران است ، مدتی است که وارد صنعت موسیقی و خوانندگی شده است و طبق گفته خود ، بیشتر از آنکه به بازیگری علاقه داشته باشد به موسیقی و خوانندگی علاقه دارد ، هرچند که به نظر می رسد صدایی مناسبی برای این کار ندارد و به نظر فعالیت در سینما برای او می تواند بیشتر بر محبوبیتش بیافزاید تا خوانندگی ، اما رادان با انتخاب سبکی متفاوت ، توانسته در این عرصه نیز به توفیقاتی دست یابد. اما متاسفانه گویا مسیر درستی را برای این کار انتخاب نکرده است و ظاهراً می خواهد جزء افرادی باشد که در مدت کم می خواهند به محبوبیت زیادی در این عرصه برسند . رادان که مدتی است که در خارج از کشور ساکن است ، علاقه چندانی به بازی در فیلم های داخل کشور نشان نمی دهد و به گفته خود اگر در خوانندگی موفق باشد 2 سال یکبار فیلم بازی خواهد کرد .
از این رو سعی دارد هرگونه که شده و با پرداخت هر هزینه ای ، بتواند در مدت زمان کم به آرزوی خود که خواننده معروف شدن است برسد . اصولاً در غرب یکی از عواملی که باعث می شود افراد معروف شوند و توسط رسانه ها که غالباً در دستان صهیونیست ها است برجسته شوند و اصطلاحاً بُلد شوند ، توهین به ادیان است ، این یکی از رمزهای موفقیت و مشهور شدن در غرب است . بهرام رادان که ظاهراً بسیار زیاد شیفته غرب شده است ، این راه را انتخاب کرده است و حاضر شده چنین هزینه ای را برای معروف شدن بپردازد . همانند فردی مثل گلشیفته فراهانی که برای معروفیت و رسیدن به جایگاهی بالا در صنعت سینما ، تن به چنان رذالتی داد و تن عریان خود را به نمایش گذاشت که این کار باعث شد مورد توجه رسانه های ضد دین شود .
ظاهراً بهرام رادان نیز از همین مسیر می خواهد به موفقیت برسد ؛ به تازگی نیز بهرام رادان در پاریس با گلشیفته فراهانی دیدار داشته است و رادان با قرار دادن عکس دیدارش با او در صفحه ی فیس بوکش به نوعی سعی کرده است از گلشیفته و تفکرات ضد دینش حمایت کرده باشد . از قدیم گفته اند که " از کوزه همان برون تراود که دروست "
تحلیل و بررسی موزیک ویدیو جنجالی و ضد دین بهرام رادان
از اسفند سال پیش بحث بر سر این موزیک ویدیو بود ، موزیک ویدیویی به نام "جیغ" از آلبوم " روی دیگر" و سازندگان آن نیز، وعده رونمایی از آن را در بهمن ماه سال91 داده بودند . که در تاریخ گفته شده نیز آن را ارایه کردند . از سال پیش که چند عکس از پشت صحنه این موزیک ویدیو ، توسط گروه سازنده در محیط مجازی قرار گرفت ، صحبت از غیر متعارف بودن این کلیپ بود ، عکسی که با تیتر " بهرام رادان در لباس شیطان پرستان" و یا " گریم جنجالی رادان " مورد بحث قرار گرفت. اما با ارایه شدن این موزیک ویدیو در هفته گذشته، ظاهراً حدس ها در مورد غیر متعارف بودن این کلیپ صحیح بود و حتی فوق پیش بینی ها بود ، کلیپی که سراسر توهین و تمسخر نسبت به ادیان الهی است .
این موزیک ویدیو در سبک راک می باشد و در آن بهرام رادان با گریم جنجالی ای در نقش شیطان بازی می کند ،شیطانی که تاج پادشاهی بر سر دارد .در غرب و دربین شیطان پرستان ، شیطان را پادشاه جهان می دانند و هموراه تاجی بر سر او قرار می دهند . سبک راک نیز یکی از سبک های اصلی گروه های شیطان پرستی است که شاخه مختلف آن ، از سبک های مورد علاقه آنها می باشد . ابداً منظور این نیست که خدای نکرده بهرام رادان یکی از این افراد است ، خیر ، اما تفکرات ضد دین او ، کاملاً مشهود است که همین تفکرات باعث ساخته شدن این اثر ضد دین شده است که در ادامه به آنها می پردازیم .اگر بخواهیم این موزیک ویدیو را دسته بندی کنیم و در در بین موزیک ویدیو های مختلف در غرب ، در بین همدسته های خود قرار دهیم ، با تاسف بسیار، می بایست این کلیپ را در دسته موزیک های ضد دین و الحادی که حاوی مطالب و تفکرات شیطان پرستانه غربی نیز می باشد ، قرار داد. که جای تاسف بسیار زیادی برای این بازیگر معروف دارد. واقعاً حس معروف بودن و محبوب شدن با افراد که چه ها نمی کند . اساس ، ستون و پایه این موزیک ویدیو ضد دین ، در اشعار نخستین آن است " جیغ زدم جیغ زدم /سربه تن تیغ زدم /درصدد خویش شدم /تحت نظارت خودم" در این کلیپ ، حول محور جمله ی "تحت نظارت خودم" بر ادیان الهی تاخته می شود و به ادیان ابراهیمی توهین می شود و این ادیان مورد تمسخر قرار می گیرند و این جمله شاه بیت این موزیک می شود . اساس تفکر ضد دین در این کلیپ ، آن است که دین آمده است که انسان ها را محدود کند و این محدودیت چیزی جز شکنجه و عذاب عاید افراد نمی کند و حرف از پاداش و جهان آخرت حرف بی معنی است ، تبعیت از دین به مانند این است که ما چشم بسته از مطلبی پیروی کنیم ، که در آخر نیز چیزی جز سختی و شکنجه وجود ندارد. باید از دین فاصله گرفت و تحت تفکرات خود و "تحت نظارت خود بود " و عمل کرد ، چون تقلید یک کار کور کورانه و بی ثمر است . باید با عقل خود انتخاب کرد و عمل کرد، تفکرات اومانیستی کاملاً در این کلیپ مشهود است . در آخر نیز می گوید باید آن بخش از وجود را که به دین گرایش دارد را دفن کرد تا از شرش راحت شوی و از رنج آزاد شوی . اوج وقاحت و بی شرمی این موزیک ویدیو جایی است که شیطان که نماد نافرمانی در برابر حضرت حق است را نماد این سخنان کرده اند و او را الگویی مناسب برای جدایی از دین و بندگی معرفی می کنند ، ایکاش آقای رادان می دانست چه کرده است ، به این خاطر است که گفته می شود، این موزیک ویدیو در دسته موزیک ویدیو های ضد دین با گرایش شیطان پرستی قرار می گیرد ..موزیک ویدیو با نشان دادن افرادی آغاز می شود که در غل و زنجیر هستند و مرده ای کفن کرده به سبک مسلمانان را برای دفن می برند که در ادامه این افراد را افراد وحشی معرفی می کند . از همان ابتدا فیلم با مرگ ، نابودی و جماعتی پریشان آغاز می شود و شیطانی را نشان می دهد که در حال رقص و شادی است . بهرام رادان که در حال فرار از آن جماعت و موقعیت است ، جماعتی نیز با چوب ، زنجیر و شمشیر بدنبال او هستند تا او را مطابق خواسته خود تغییر دهند و به اصطلاح او را نابود کنند . در ادمه توهین به ادیان که از ابتدا با توهین به اسلام شروع شده است به اوج خود می رسد و افردای را نشان می دهد که با چشمان بسته و کور کورانه دست به آسمان برده اند و راز و نیاز می کنند ، افرادی که به مرده ها و افراد رنج کشیده شباهت دارند .
در ادامه همان پیرمردی که با چشم بندی که بر روی چشمش قرار دارد ، دست به آسمان برده بود ، در کنار گوسفندی دیده می شود در حالی که چشم بندی به چشمانش دارد که ناخواسته آدم را به یاد داستان حضرت ابراهیم (علیه السلام) و قربانی کردن حضرت اسماعیل(علیه السلام) می اندازد ، عملی که از نظر ادیان الهی اوج تعبد و بندگی بود ولی از نظر تفکرات ماتریالیستی و اومانیستی آن عمل فقط یک کار کورکورانه و بدون عقل بوده است ( العیاذ بالله )

از دید این افراد اگر حضرت ابراهیم "تحت نظارت خود بود " هیچ وقت اینگونه رفتاری را نمی کرد . اینجاست که این افراد ناآگاه و ضد دین ، دین را افیون ملت ها می دانند و شعار "تحت نظارت خودم " را سر می دهند که شاه بیت این کلیپ است . تصاویر جسد ، مرگ ، شمشیر ، شیطان، افرادی که دست به آسمان برده اند باعث می شود که در ضمیر ناخودآگاه ، نوعی تصویر و احساس دینی در ذهن شکل بگیرد و با دیدن تصویر آن پیرمرد و گوسفند بعد از آن تصاویر گفته شده ، ناخواسته داستان حضرت ابراهیم برای افراد تداعی شود .
در ادامه با توهینی بسیار وحشتناک به حضرت عیسی (علیه السلام) ،جای شکی نمی ماند که منظور توهین به ادیان و پیامبران بوده است. در ادامه با نشان دادن فردی در شمایل حضرت عیسی ، البته شمایلی که در غرب تصویر می شود

فردی را نشان می دهد که در حال شکنجه و عذاب شدن در زندانی به شکل مثلث است ، زندان که نماد همان بندگی و دنیایی است که از منظر دین ، اساسش عبودیت وبندگی است و با مثلثی شکل بودن این زندان ، همان تفکر تثلیث و سه خدایی را می خواهد نشان دهد ، تفکر پدر ، پسر و روح القدس که مسیحیت به آن اعتقاد دارد . مسیحی که در این زندان مثلث گونه جز عذاب چیزی نصیبش نمی شود و مدام در حال عذاب کشیدن تصویر می شود ، در اینجا اشاره به تفکر مسیحی ها دارند که می گویند حضرت مسیح(علیه السلام) برای پاک شدن گناه پیروانش به دنیا آمد و هزینه اش همان شکنجه هایی بود که در آخرعمرش به او تحمیل کردند و او را به فجیع ترین حالت کشتند . از نظر سازنده این کلیپ ، حضرت مسیح به خاطر تفکرات دینی اش بود که زندانی و به بدترین حالت شکنجه شد ، اگر حضرت عیسی اهل بندگی و دین مداری نبود ، چنین سرنوشتی هرگز نداشت .

در این کلیپ همه ی افراد دین مدار افرادی بدبخت و با صورت هایی شبیه به مردگان هستند که در دنیا به شکنجه شدگان می مانند ، تصویر شده اند. پیامش این است که دین مساوی است با رنج و بدبختی. این تفکرات به طور قطع از ذهن خود بهرام رادان سر چشمه گرفته است ، برای نمونه مطالبی را از صفحه تویتر او ، می توان ارایه کرد . این مطالب نشان دهنده آن است که این فرد خود دارای تفکرات ضد دین است و تقلیدی کورکورانه از خوانندگان غربی نکرده است . او حتی دین را نیز مسخره کرده است برای نمونه چند مورد ذکر می شود . بهرام رادان در صفحه تویترش واقعاً اگه دنیا تموم شه ، قبل پل صراط خِر چندتا از اون بهشتیا رو میگیرم، حسابی از خجالتشون در میام ، بعد سرم رو بالا میگیرم، سوت زنان میرم سمت جهنم ، پیش بقیه!"
"با دعای خیر مردم همیشه در صحنه و غیرت بچه ها و لطف پروردگار به تیم دوم ازبک باختیم"
در ادامه بهرام رادان عقاید و تفکرات دینی یکی از قهرمانان خوب و شایسته پارا المپیک را مورد تمسخر قرار می دهد و به دین اسلام نیز توهین می کند
" یعنی اگه با عروس ملکه انگلیس دست می داد ، میرفت جهنم؟؟؟ این یک عرف جهانیه نه یک تماس جنسی!!! "
بله ،این افراد که خود را افراد روشنفکر جا می زنند و مدام ژست افراد روشنفکر را می گیرند ، اینگونه به خود اجازه می دهند که تفکرات و اعتقادات دیگران را مورد تمسخر و توهین خود قرار دهند ، حتی اگر آن فرد مورد تمسخر ، یک قهرمان ملی نیز باشد ، برایشان فرقی ندارد

بهرام رادان: " بعد از مراسم باشکوه قطع دست در شیراز، بزودی جشن زنده بگور کردن دختران با حضور مردم همیشه در صحنه بصرفِ... ! "


"واقعاً دم خدا گرم که بعد از گرونی دلار و سکه و کمبود مرغ و تحریم از طرف کل دنیا ...هنوز با 50 تومان صدقه 70 نوع بلا رو دفع می کنه"
همانطور که مشخص است ، بهرام رادان براحتی به اصول دین توهین می کند و آن را مورد تمسخر قرار می دهند و همین تفکرات را در این ویدیو کلیپ نیزشاهدش هستیم .
در این کلیپ شاهد تفکرات ضد نظام او نیز هستیم که در آن جامعه ایران را جامعه ای معرفی می کنه که در آن چیزی جز نابودی و خفقان چیزی حاکم نیست و به عنوان نمونه بیان می کند که تمامی اعدام ها در آن سیاسی است ، این قسمت نیز ناشی از تفکرات ضد نظام او می باشد که در صفحه تویتر خود نیز می توان به آن رسید :
" واقعاً مخترع جرثقیل می دانست که اختراعش یک آلت قتاله ست"
"یعنی اینجوری ریشه کن میشه جنایت؟راستی چرا کشورای غیر جهان سوم دنیا این کارا رو نمیکنن؟"
از نظر ایشون باید با افراد جنایت کار و قاچاقچی ، با مهربانیت و عطوفت رفتار کرد تا اطلاح شوند [!]

وقاحت/شرم/یک وزیر/میز کارش/ من/ قلم لرزان در دستم/ آه/انسانیت/تن های مظلوم سوخته/ خشم/ کفن/کفن پوشان/سلحشور/ بیانیه/اعدام/ وقاحت/وقاحت/ وقاحت!"
" خدا کنه فقط از مردم کسی کشته نشه، توان از دست دادن نداها و سهرابا رو نداریم دیگه!"
اما در ادامه موزیک ویدیو می گوید " کار به بردگی کشید /مزد به من نمی دهند /دلخوش انعام شد" مردم بدبخت و زجر کشیده را نشان می دهد که دست به آسمان برده اند تا به خاطر بردگی که منظور همان بندگی هست پاداشی بگیرند ، اما می گوید اینها مطالب پوچ است .
در ادامه نشان می دهد که همان افرادی که بدنبال او بودند او را گرفته و در داخل قبری قرار می دهند و او را زنده بگور می کنند ، کسانی که منبع اوهام هستند ، منظور همان دین است، و در آخر نشان می دهد که خود در حال خاک ریخت بر روی خودش است و اینگونه است که دیگر آزاد شده و "تحت نظارت خود" قرار گرفته است . بدان معنی که باید از دین جدا شد و آن تفکرات و اوهامات که منظور همان دین است را باید در زیر خاک دفن کرد تا به آزادی رسید و رنج و غصه ها تمام شود !تفکرات شیطان پرستی در این ویدیو کلیپ چه می کند ؟ بررسی این تفکرات
برای شناخت این تفکرات باید در زمنیه شیطان پرستی تحقیق شده باشد تا بتوان کدهای ارایه شده را به راحتی شناسایی کرد . دراین ویدیو کلیپ ضد دین ، شیطان را در حالی که بال هایی دارد و در حال رقص است نشان داده می شود ، در غرب اعتقاد بر آن است که شیطان از جنس فرشته بوده است و زمانی که آن نافرمانی بزرگ را کرده است بال هایش سوخته است و به زمین سقوط کرده است . در ابتدا شیطان را با بال هایی نشان می دهد ، که در انتهای این موزیک ویدیو بال های او سوخته می شود و از آنجایی که ستون و اساس این کلیپ این جمله است " در صدد خویش شدم / تحت نظارت خودم" او را الگوی ضد دین خود معرفی می کند . هماهنگی کامل متن و تصویر کاملاً موید این مطلب است که شیطان همان بهترین الگوی است برای جدایی از دین و بندگی ، برای رسیدن به خوشی باید مثل او رفتار کرد . داستان سقوط شیطان و الگو قرار دادن او از اینجا شروع می شود که در این موزیک ویدیو می گوید : " باختم آن نبرد را /بازی تخته نرد را /این دو سه تاس آخر است" تداعی کننده داستان نبرد شیطان با حضرت آدم و سجده نکرد شیطان و سقوطش به زمین است در ادامه شیطان را نشان می دهد که بال هایش در حال سوختن است و با سوختن بال های شیطان ، بهرام رادان می گوید " جیغ زدم جیغ زدم /سربه تن تیغ زدم /درصدد خویش شدم /تحت نظارت خودم" و شیطان را نشان می دهد که با اینکه بال هایش را از دست داده اما احساس آزادی به او دست داده است " تحت نظارت خودم"در ابتدا موزیک ویدیو نیز، زنی را نشان می دهد که بچه ی نوزاد خود را به شیطان اعطاء می کند ، در بین شیطان پرستان یکی از کارهایی که با تاسف بسیار ، صورت می گیرد ، کشتن نوزادان تازه بدنیا آمده است و با این کار فرزندان خود را برای شیطان قربانی می کنند . این یکی از رسوم اصلی در میان گروه های شیطان پرستی است ، حال این تکه خاص در این ویدیو کلیپ چه می کند باید آقای بهرام رادان پاسخ دهند

 




ادامه مطلب

[ دوشنبه 91/12/7 ] [ 7:18 عصر ] [ زهرا بانو ]